کاشت مو
نوشته شده توسط : علی علوی

کاشت مو

بهترین روش کاشت مو کدام است؟ چه عواملی تعیین کننده بهترین روش ترمیم مو برای یک فرد خاص هستند؟ آیا از یک روش خاص می توان به عنوان بهترین روش کاشت مو برای تمامی افراد متقاضی کاشت مو نام برد؟ و … مسلماً پیدا کردن بهترین روش کاشت موی طبیعی برای فرد متقاضی که قصد انجام این کار را دارد، به عنوان یک اولویت محسوب می شود. به همین خاطر رسانه اینترنتی پزشک آشنا در این مطلب همه روش های استاندارد کاشت موی طبیعی در جهان را بررسی و با یکدیگر مقایسه می کند و با یک نتیجه گیری کامل شما را به هدفتان خواهد رساند.

کاشت موی طبیعی

کاشت موی طبیعی یکی از موثرترین روش های درمان ریزش یا طاسی مو است که در آن فولیکول های مو از بخشی از بدن که به آن بانک مو گفته می شود، جدا و به محل دیگری که با کاهش یا ریزش کامل مو مواجه شده است انتقال می یابد. در واقع پایه و اساس تمامی روش های پیوند مو برداشت و سپس کاشت فولیکول های مو است.

که در اصطلاح پزشکی به آن گرافت یا پیوند مو اطلاق می شود.موهایی که از بانک مو به منطقه گیرنده انتقال پیدا می کنند، دائمی بوده و مانند موی طبیعی رشد می کنند، چرا که این واحد موساز یعنی همان فولیکول است که انتقال می یابد.

فولیکول چیست؟

فولیکول ارگان بسیار کوچکی است که از 20 نوع سلول مختلف تشکیل شده است و در لایه دِرم پوست جای می گیرد. فولیکول پایه سازنده تمام موهای بدن است و بسته به اینکه در پوست کدام قسمت از بدن قرار دارد، موهای مختلفی تولید می کند. به عنوان مثال موهای سر شما با موهای صورت یا اندام های مختلف بدنتان تفاوت دارد.

فولیکول مو در مناطق مختلف بدن موهای مختلفی تولید می کند که از نظر ضخامت و مقاومت مو در برابر ریزش بررسی می شود. برخی از موهای بدن مانند موی صورت و نواحی پشت سر نسبت به ریزش مقاومت بیشتری دارند و برخی از موها مانند موهای جلو سر در آقایون مقاومت کمتری دارند و سریعتر دچار ریزش می شوند.

روند تکامل کاشت موی طبیعی یا پیوند مو

سابقه اولین کاشت یا پیوند مو به روش های مدرن در جهان به 100 سال هم نمی رسد، اما به خاطر استقبال بسیار زیاد بیماران، پیشرفت های بسیاری در این زمینه حاصل شده و هر چند سال روش ها و تکنیک های جدید و حرفه ای تری در اختیار پزشکان و متخصصین این امر قرار گرفته است.

که موجب شده تا افراد بیشتری بتوانند موهای از دست رفته در ناحیه سر، ریش ، سیبیل، ابرو و حتی مژه های خود را با موفقیت بالاتری بازیابی کنند. در سال های اولیه، کاشت موی طبیعی به طور کامل توسط پزشک متخصص این امر انجام می شد.

به مرور زمان با تغییر تکنیک ها و گسترش امکانات آزمایشگاهی و ورود دستگاه ها و تجهیزات مدرن به بازارهای جهانی، امکانات و روش های مناسب و دقیق تری برای عمل کاشت مو یا ترمیم مو ارئه شد، که از بسیاری از آن ها تاکنون هم استفاده می شود.

منبع: پزشک آشنا




:: موضوعات مرتبط: پزشک آشنا , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: